Άσκηση εναντίον Alzheimer

Άσκηση εναντίον Alzheimer

Όλοι γνωρίζουμε πως η άσκηση βοηθάει να διατηρήσουμε τον εγκέφαλό μας σε καλή κατάσταση καθώς μεγαλώνουμε.

Μετά από μελέτη -στην Αυστραλία- που έγινε έδειξε ότι οι ασκήσεις με μικρά βάρη δύο φορές την εβδομάδα οδήγησαν σε βελτίωση της εγκεφαλικής λειτουργίας σε μεγαλύτερης ηλικίας ενήλικες. Η προπόνηση ενδυνάμωσης μπορεί να βοηθήσει να κρατήσουμε μακριά το Alzheimer και άλλες μορφές άνοιας.

Η μελέτη έγινε το 2014 σε 100 γυναίκες και άνδρες 55 έως 86 ετών που είχαν διαγνωστεί με ήπια διανοητική βλάβη, αλλά μπορούν να ζουν ανεξάρτητοι. Το πρόγραμμα περιελάμβανε ασκήσεις με αντιστάσεις, καλλισθενικές ασκήσεις (κάμψεις, διπλώσεις, συστροφές, άλματα και διατάσεις) για δύο φορές την εβδομάδα.

Τα αποτελέσματα βρήκαν πως οι συμμετέχοντες είχαν σημαντική βελτίωση στα νοητικά τεστ και η θετική αυτή αλλαγή διατηρήθηκε ακόμη δώδεκα (12) μήνες αφού τελείωσε η περίοδος άσκησης με την επίβλεψη των ειδικών.

Οι ερευνητές σημείωσαν πως οι μαγνητικές τομογραφίες έδειξαν αύξηση στο μέγεθος συγκεκριμένων περιοχών του εγκεφάλου και πως οι συγκεκριμένες αλλαγές σχετίζονταν με βελτίωση των διανοητικών ικανοτήτων. <<Όσο περισσότερο δυνάμωναν οι συμμετέχοντες, τόσο μεγαλύτερο το όφελος για τον εγκέφαλο τους>> σημείωσε ο επικεφαλής στο πανεπιστήμιο του Σίντνεϊ Yorgi Mavros, PhD.

Μελέτη του 2012 στο πανεπιστήμιο British Columbia βρήκε πως η άσκηση με αντιστάσεις σχετίζεται με μεγαλύτερη ενίσχυση της εγκεφαλικής λειτουργίας σε μεγαλύτερες γυναίκες συγκριτικά με άλλες μορφές φυσικής δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένων του περπατήματος και των ασκήσεων ισορροπίας.

Τα ευρήματα αυτά είναι πολύ σημαντικά για τα πενήντα εκατομμύρια ανθρώπους (αυτή τη στιγμή) και περίπου διακόσιες χιλιάδες στην Ελλάδα, που πάσχουν από κάποια μορφής άνοια. “Όσο περισσότερο μπορούμε να ωθούμε τους ανθρώπους να γυμνάζονται με αντιστάσεις, όπως ασκήσεις με βαράκια, τόσο πιθανότερο είναι να έχουμε πληθυσμό που θα μεγαλώνει με καλύτερη σωματική και διανοητική υγεία” είπε ο δρ Mavros.

Προϋπόθεση ωστόσο είναι “να ασκείται κάποιος τακτικά, δύο φορές την εβδομάδα κα με μεγάλη ένταση”.

 

Παύλος Ποτουρίδης

Comments are closed.